Címke: nrc

Digitális Talkshow, 2015.10.20.

Készül a Digitális Talkshow október 20-i adása
Készül a Digitális Talkshow 2015. október 20-i adása

Mindössze pár nap telt el azóta, hogy publikáltuk a Digitális Talkshow Mindenkinek (DTM) túrkevei speciális különkiadását, most pedig máris meghallgatható a legújabb, október 20-i adásunk, amiben immár szokásunknak megfelelően sok-sok témát tárgyaltunk meg. Szó esett az új Star Wars epizódról, szintetikus bőr fejlesztéséről, élőben jelentkeztünk a Marketing&Media TOP25 Digital Gálájáról, ahol interjút készíthettünk a digitális világ legmeghatározóbb női szereplővel, szó esett a Flash technológiáról, Jean-Michel Jarre legújabb albumáról, valamint a # jelről, a mesterséges intelligenciáról, testre szabott hirdetésekről és a felnőtt témájú weboldalakról is beszélgettünk. Íme a részletek és persze maga az adás!

Az erő legyen veletek! Már csak két hónapot kell kibírni, és a mozikban az év legjobban várt filmje. Addig is, itt a Star Wars 7. epizódjának utolsó előzetese: az asztaltársaság az ütős két és fél perc apropójával nyitja a műsort, és megtudhatjuk mi tetszett nekik az előzetesből. Szintetikus bőr fejlesztésén dolgoznak a Stanford Egyetem kutatói: Justin Viktor elmondja, hogyan lesz képes a mesterséges bőrfelület valódi érintés érzetét létrehozni az agyban és miért hasznos ez a fejlesztés.

Az oroszok már a Flash-ben vannak! Egy orosz hackercsoport még tavasszal használta ki a rést a rendszerben. A Flash Player gyártója, az Adobe most befoltozta a biztonsági lyukat – Keleti Arthurtól halljuk az összképet. Az elektronikus zene nagy öregje, és egyik úttörője, Jean-Michel Jarre legújabb albumán a műfaj kiemelkedő előadóival megalkotta legújabb, „Electronica 1 – The Time Machine” című albumát – Szilágyi Árpád ajánlja. Szalay Dániel élőben, a főszervező Marketing&Media stratégiai igazgatójával, Nyomárkay Kázmérral együtt  jelentkezett be a TOP25 Digitális Gála helyszínéről: az este folyamán kiderült, hogy ki jelenleg Magyarország 25 legmeghatározóbb digitális arca. Kik lehetnek egyáltalán meghatározó digitális arcok? Kik lettek a nyertesek? Válaszok a műsorban. Az üzleti tartalmú szövegek 20%-át mesterséges intelligencia fogja létrehozni algoritmusok segítségével. Két-három év múlva már ez lehet a trend a Gartner jóslata szerint. Keleti Arthur avat be a részletekbe. Az online pornóoldalak nézegetésének veszélyei: bármikor nyilvánosságra kerülhet, hogy milyen „felnőtt” témájú oldalakon járt a netező.

_DSC9293Kirobbanóban a következő, személyiségi jogokat is érintő botrány? Justin Viktortól hallhatunk az ügyről. Kurucz Imre, az NRC kutatási igazgatója a legújabb online felmérésükről beszél, melynek egyik eredménye, hogy a hazai netezők 80%-a szokott találkozni olyan hirdetéssel, amiről úgy érzi, hogy kifejezetten rá van szabva. Vajon mit gondolnak erről a netezők a személyre szabott reklámokról?

Az Infoszótárban pedig kiderül, hogy mi az a hashtag? Talán sosem lesz jó magyar megfelelője kifejezésnek, de Szilágyi Árpád mégis mond egy tippet: „címkés kereszt”, Bódi Zoltán, a netnyelvész reagál.

A műsor végén újra Szalay Dániel kap szót, a TOP25 Gála helyszínén pedig egy rövid spontán interjút készített a magyarországi digitális piac legmeghatározóbb női szereplőjével, Bánhegyi Zsófiával.

A hangfelvétel lejátszása a “play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Szerkesztő-műsorvezető: Szilágyi Árpád
Résztvevők: Bódi Zoltán, Justin Viktor, Keleti Arthur, Kurucz Imre, és külső helyszínről jelentkezett a Google Hangouts rendszer segítségével Szalay Dániel

Konferálás és keverés: Czinege Levente
Szignál: LukHash zenéje, www.lukhash.com
Hangtechnikus: Soltész Levente
Utómunka feladatok: Kunovics Anita és Soltész Levente
Fotók: Igazi Violett, www.facebook.com/IGAZIZOOM

Tetszenek a vipcast.hu tartalmai? Ha még nem tetted meg, lájkold a Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról!

Észrevételed van a műsorral kapcsolatban? Megírhatod hozzászólásként.

Nyitottak a podcastokra a magyarok

Ezúttal kivételesen nem egy hangzóanyagot ajánlok a vipcast látogatóinak figyelmébe, hanem egy különleges kutatást, melyet az NRC piackutató és a Petőfi Rádióban hallható Netidők című rádióműsor közösen készített. A felmérés készítői ugyanis (részben egyébként az én személyes kérésemre) nemrég megvizsgálták a podcast technológia hazai elterjedtségét, illetve azt, hogy mennyien használnak egyáltalán podcastokat.

Bár a kutatásról a Netidők blogjában barátaim kissé talán túlzottan pesszimistára sikeredett címmel (“Nem veszik az adást”) számoltak be, az eredmények láttán én közel sem vagyok olyan csalódott. Ugyanis a piackutató cég 1000 fős mintán végzett (a legfontosabb demográfiai ismérvek tekintetében legalább hetente internetező 18-75 éves magyar lakosságra nézve reprezentatívnak tekinthető) online kérdőíves kutatásából az derült ki, hogy a felnőtt magyar internetezők 4-5 százaléka szokott podcastokat hallgatni. Ez, bár százalékban kifejezve még relatíve alacsonynak tekinthető (nyilván nagyobb örömmel írnám le, hogy szinte mindenki csak podcastokat hallgat), ám ha kiszámoljuk, hogy ez ténylegesen hány embert jelent, szerintem egyáltalán nem is rossz ez a mutató, hiszen ma már viszonylag magasnak mondható az internetpenetráció, több millió ember lép fel rendszeresen az internetre. (Az NRC például a legutóbbi, még januárban publikált, internetpenetrációról szóló adatsorában  4,5 millió 15 évnél idősebb internetezőről írt.) Figyelembe véve, hogy ennek 4-5 százaléka már most is elérhető, ez több százezer embert jelent már most is. Mindez lehet, hogy kevés egy nagyobb tömegeket elérni képes rádiónak, egy kis költséggel üzemelő podcast esetében viszont izgalmas lehet.

Ráadásul benne van a potenciál, a növekedés lehetősége a jövőre nézve, hogy ahogy egyre inkább beépül a mindennapokba az internetezés az újonnan internetezők életében is, ahogy sikerül megismertetni az új emberekkel a podcast előnyeit, úgy nő meg az igényük új technológiák, például köztük a podcast kipróbálására.

De ismerve a vipcast látogatottságai adatait, vagy a podcastra állandó jelleggel feliratkozottak számát is kifejezetten pozitív bennem az összkép. Arról nem beszélve, hogy nagyon sok a külföldről érkező (feltehetőleg magyar ajkú) látogató, akikkel a piackutatás valószínűsíthetően nem számolhatott, hiszen ők nem a hazai internetpenetrációba tartoznak. Ráadásul a podcastos hallgatói táborról az is tudható, hogy vélhetően érdeklődik a technológia és a modern eszközök iránt és magasabb státuszú, ami a hirdetők szempontjából fontos. Itt ráadásul szinte nulla a reklámzaj, azaz egy-egy kampány hatékonyabb lehet, például egy podcastos interjú szponzorációja esetén.

Kifejezetten pozitív az is, hogy nem csekély azok száma, akik nyitottak az ilyen típusú médiafogyasztásra. A felmérés azon résztvevői közül, akik ma még nem hallgatnak podcastot, minden negyedik nyilatkozott úgy, hogy elképzelhető, hogy a jövőben kipróbálja a dolgot.

A kutatás készítői egyébként rákérdeztek arra is, hogy milyen eszközökről hallgatnak a magyar netesek podcastokat, de több más, a podcastokkal foglalkozó megállapítás is olvasható a Netidők blogjában.

A témáról várhatóan a közeljövőben készül egy rövid hangzóinterjúm Kurucz Imrével, az NRC kutatási igazgatójával.